Dones i poetes que escriuen per a recordar-nos qui sóm i d’on venim. I també, és clar, qui són, d’on venen aquestes dones que un dia van decidir escriure perquè tot estava per fer, encara que no sempre fóra possible.

Fidelitat

N’estàs contenta?

em pregunte

cada dia en llevar-me del llit.

Estàs contenta d’ésser dona?

I en arribar la nit, pense

en tot açò, car m’ajuda

a pensar-ho la son dels altres.

I és aleshores quan se m’enfuig

la llibertat i fins i tot

l’orgull, com dos lladrets alegres.

Malgrat això, de matinada,

retornaràn a mi en silenci

fidels al sexe que em donaren,

al ganxet i a tot el vell einam

que em defineix,

que ens defineix.


 Carmelina Sánchez-Cutillas
  

“Conjugació en primera persona”

AQUESTA ENTRADA ESTÀ DEDICADA, ESPECIALMENT, A UNA ESTIMADA POETA I AMIGA: IMMA MÁÑEZ.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada